انتخاب های سخت – خاطرات هیلاری کلینتون
نوشته شده توسط : زپو

 انتخاب های سخت – خاطرات هیلاری کلینتون


زندگينامه :

وي فرزند نخست دروتي و هيو رادام بود. هيلاري و برادرانش توني وهيو در بريج پارک در حومه شهر شيکاگو در ايالت ايلينوي رشد يافت.

بعد از پايان تحصيلات در کالج ولزلي در رشته علوم سياسي درسال 1969 وارد مدرسه حقوق دانشگاه ييل شد، و در اين مکان براي نخستين بار با بيل کلينتون آشنا شد. او در سال 1973 دکتراي حقوق را از همين دانشگاه دريافت کرد.

بعد از مدتي در آرکانزاس در کنار بيل کلينتون که فعاليت زيادي را براي تبديل شدن به يک سياست‌مدار حرفه‌اي آغاز کرده بود مشغول شد.

 

بيل کلينتون و هيلاري در سال  1975 با هم ازدواج کردند. هيلاري در سال 1976  عضو هيئت علمي دانشکده حقوق دانشگاه آرکانسا و همچنين عضو مؤسسه حقوقي (Rose law) شد.

در سال 1974 در اوج رسوايي واترگيت، هيلاري به عنوان دستيار کميته? قضايي کاخ سفيد که پيرامون ريچارد نيکسون تحقيق مي‌کرد مشغول کار شد.

در سال 1980  بيل و هيلاري صاحب دختري به نام چلسي شدند.

در اين موقع همسرش بيل کلينتون به عنوان دادستان کل و بعد از مدتي فرماندار آرکانزاس انتخاب شد هيلاري به مدت 12 سال بانوي اول آرکانزاس بود. او همچنين هوادار سرسخت تأمين رفاه براي کودکان و آموزش و پرورش مناسب و استاندارد بود.

بخشی هایی از انتخاب های سخت هیلاری کلینتون :

هیلاری کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در کابینه اول باراک اوباما “بیل کلینتون”چهل و دومین رئیس جمهور آمریکاست . کلینتون که توانست در سال 2008 میلادی نامزدی حزب دموکرات را برای شرکت در انتخابات  ریاست جمهوری به دست آورده به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات سال 2016 میلاذی ذر نظر گرفته می شود . کلینتون در سال 2016 میلادی 69 ساله خواهد شد و نظر سنجی ها نشان میدهد در صورتی که بخواهد وارد عرصه لنتخابات شود و به عنوان نخستین رئیس جمهور زن آمریکا انتخاب شود از حمایت قابل توجهی در میان دموکرات ها برخوردار خواهد بود .

هیلاری پس از ترک پست خود در وزارت خارجه آمریکا در 10 ژوئن 2014 کتاب خاطراتش را تحت عنوان “انتخاب های سخت” منتشر کرد. این کتاب به موضوعاتی همچون کشته شدن اسامه بن لادن سرنگونی رژیم قذافی در لیبی ، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و عراق ، انقلابهای عربی ، سیاستهای مرتبط با ایران  و کره شمالی و افزایش قدرت چین و روابط با متحدان آمریکا میپردازد .


خرید و دانلود  انتخاب های سخت – خاطرات هیلاری کلینتون






:: برچسب‌ها: دانلود , کتاب , پی دی اف ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: